Ciasto maślankowe z owocami

by - wtorek, lipca 12, 2016

Pogoda za oknem może niezbyt przyjemna, więc uśmiech na twarzy trzeba zapewnić sobie w inny sposób? W jaki? Na przykład przygotowując pyszne ciasto, które będziemy mogli zajadać do kawy i świetnej książki. Co wy na to? Ja specjalnie do mojego ciasta kupiłam jagody, które chodziły za mną już od jakiegoś czasu! To jakie owoce Wy wybierzecie, zależy wyłącznie od Waszej fantazji...




Składniki (porcja na małą blaszkę, lub podłużną)
3 jajka
3/4 szklanki cukru
cukier waniliowy
2,5 szklanki mąki
2 łyżeczki proszku do pieczenia
szklanka maślanki
100 ml oleju

UWAGA!!!  Jeśli są wśród Was osoby, które już kiedyś zraziły się do ciast na maślance, bo wyszedł im zwyczajny zakalec (swoją drogą, uważam, że zakalce są najsmaczniejsze) niech nie zniechęcają się tak szybko, wystarczy zastosować się do trzech ważnych rad.
1. należy robić wszystko w podanej niżej kolejności
2. po dodaniu mąki używamy jedynie łyżki do mieszania
3. jeśli wybieracie do swojego ciasta owoce ciężkie takie jak truskawki lub brzoskwinie, pamiętajcie, żeby rozkładać je w słusznych odległościach lub przedzielić je na drobniejsze kawałki, tak aby sok z owoców nie spowodował efektu zakalca


Jajka ubijamy na pianę z cukrem i cukrem pudrem (wysokie obroty miksera)
Następnie zmniejszamy obroty i dodajemy maślankę i olej.
Wyłączamy robot, dodajemy mąkę i proszek do pieczenia, całość mieszamy delikatnie łyżką.
Ciasto przelewamy do wcześniej wyłożonej papierem do pieczenia blaszki.
Pieczemy około 40min w temperaturze 180 stopni.

Robiłam już to ciasto wiele razy, zakalec wyszedł mi tylko jeden raz i to z mojej własnej winy, ponieważ poukładałam truskawki jedna obok drugiej. Wierzę, że Wam wyjdzie i będziecie mogli cieszyć się smakiem tego wilgotnego i pysznie owocowego ciasta!


Podobne wpisy

0 komentarze