Choinka DIY - wystarczy butelka i trochę sianka :D

by - niedziela, grudnia 11, 2016

Pisałam Wam kilka dni temu, o tym, że będziemy przygotowywać z Zuzką ozdoby świąteczne na kiermasz w jej szkole. Nie wiem czy wiecie, ale nie jestem szczególnie uzdolniona plastycznie więc, zawsze muszę zrobić coś co mnie nie pogrąży. Od kilku lat co roku tworzę choinki z butelek i sianka. Sami zobaczcie. Może i Wam przypadną do gustu.




Wykonanie takiej choinki jest naprawdę bardzo proste i zajmuje około 15 minut. 

Czego będziesz potrzebować?


-opakowanie sianka dla gryzoni domowych (paczka wystarczy na 2-3 choinki)
- butelka szklana (najlepiej po szampanie lub winie)
- klej na gorąco
- nożyczki
- sznurek
- ozdoby 

Jeśli chodzi o ozdoby zawsze świetnie sprawdzają się:
-kokardki ze wstążki
- perełki
- makaron kokardki
- guziczki
To co na zdjęciach wygląda jak ciasteczka to upieczona masa solna. Kilka lat temu zrobiłam masową produkcję i wystarczy jeszcze na jakiś czas. 


1. Nanieś na butelkę kilka pasków gorącego kleju i obklej ją siankiem. 


2. Prawdopodobnie sianko, które przekleicie, nie pokryje dokładnie butelki, więc w miejsca gdzie są w prześwity musicie nanieść go jeszcze trochę i przyciskając mocno należy opasać butelkę sznurkiem. Nie trzeba być dokładnym, sznurek ma biec niedbale po całej butelce. Ważne jest to, by była mocno obwiązana, co automatycznie uniemożliwi wydostawanie się sianka spod sznurka. Wasza butelka po tej czynności powinna wyglądać mniej więcej tak:



3. Teraz czas, by nożyczkami przystrzyc naszą choinkę. Pozbądźcie się zbyt długich wystających kłosów, by ozdoby, które przykleicie dobrze się trzymały.

4. Czas na najprzyjemniejszą część  występu, czyli ozdoby. Tutaj panuje całkowita dowolność i ogranicza Was jedynie wyobraźnia i poczucie estetyki. Ozdoby przyklejacie klejem na gorąco. 

Osobiście najbardziej lubię, gdy choinka ma 2-3 kolory ozdób. Mam nadzieję, że moja praca choć trochę Wam się podoba :)

Taka choinka jest niezwykle trwała. Mam dwie takie, które wytrzymały już 3 lata!





 Jak Wam się podoba moja choinka??

Podobne wpisy

10 komentarze