Małgorzata Strzałkowska - "Spacerkiem przez rok" recenzja

by - poniedziałek, marca 20, 2017



Gdy książka trafiła do mnie i obejrzałam ją po raz pierwszy, pomyślałam sobie, że przypomina mi dzieciństwo. Sama nie potrafię tego wytłumaczyć. Może miałam kiedyś książeczkę z podobnymi ilustracjami? Nie pamiętam, jednak zdecydowanie mogę przyznać, że te wiersze Małgorzaty Strzałkowskiej podbiły moje nauczycielskie serce.



Małgorzata Strzałkowska pisze wiersze dla dzieci już od ponad 30 lat. To marka sama w sobie. Napisała UWAGA! Ponad 150 książek, wiele z nich również zilustrowała. Jej poezja w sposób obrazowy, czytelny, ale przede wszystkim piękny opowiada dzieciakom o otaczającym je świecie, a nie raz przy okazji najzwyczajniej w świecie bawi. Wiersze Strzałkowskiej wyróżniają się estetyką językową.

Książka „Spacerkiem przez rok” to zbiór wierszy autorki opisujących kolejne miesiące, pory roku oraz zjawiska przyrodnicze. Wiersze opowiadają o tym jak w kolejnych miesiącach zmienia się przyroda, jak zwierzęta i rośliny przeistaczają się. Mnie szczególnie zaciekawiły utwory opowiadające o tym, skąd się wzięły nazwy niektórych miesięcy w języku polskim. Muszę przyznać, że dowiedziałam się na ten temat naprawdę sporo.


Uwielbiam książki, które tłumaczą naturę w przystępny i obrazowy sposób. Wiersze Strzałkowskiej nie dosyć, że cudowne to jeszcze na dodatek są niesamowicie mądre rozwijające wiedzę dziecka. Pokazują one, że przyroda ma swój stały rytm, który co roku się powtarza. Ten rytm jest ogromnie ważny, bo gwarantuje istnienie świata.


" Rok dwanaście ma miesięcy
oraz cztery pory roku,
więc odwiedźmy je spacerkiem
pomalutku,krok po kroku..."
 
Nie byłabym sobą, gdybym nie pozachwycała się cudnymi ilustracjami Elżbiety Wasiuczyńskiej, która zapewne znana jest fanom książek o Panu Kuleczce.
W książkach dla dzieci, moim zdaniem ilustracje odgrywają one taką samą rolę jak tekst. Tutaj wiersze i obrazy wzajemnie się uzupełniają, tworząc cudowną całość.




Polecam Wam tę uroczą propozycję wydawnictwa Media Rodzina. Świetnie wydana, cudownie ilustrowana i pełna urokliwych wierszy. Czy może być lepiej? Nie sądzę!

A jak Wam się podoba na pierwszy rzut oka? Wasze dzieciaki lubią wiersze?

rodzaj: dla dzieci
wydawnictwo: Media Rodzina
oprawa: twarda


 



Podobne wpisy

0 komentarze