Placek owocowy z kokosową kruszonką

by - środa, marca 02, 2016

Zima zaskoczyła! Trzeba więc się nieco rozgrzać. Mój sposób to gorąca kawa i jakieś pyszne ciasto. Niby zwykłe owocowe, ale moje owoce były wcześniej długo moczone w alkoholu. Rozgrzanie gwarantowane.


Składniki na ciasto:
30 dag mąki pszennej
15 dag cukru
1,5 łyżeczki proszku do  pieczenia
2 cukry waniliowe
15 dag margaryny lub masła
3 jajka

Ja osobiście najpierw ubijam mikserem jajka z cukrem, następnie dodaje wszystko pozostałe składniki i dalej miksuje. To jedno z tych ciast, które zawsze się udaje! Ta porcja jest przewidziana na normalną tradycyjną prostokątną blachę.



Na ciasto układamy owoce, dowolne, tylko ja tak zaszalałam z tymi alkoholowymi śliwkami ;)
Potem na owocki idzie kruszonka

Składniki na kruszonkę:
20 dag mąki 
18 dag cukru
18 dag masła
8 dag wiórków kokosowych.

Całość pieczemy w 180 stopniach przez około 45 minut.
Oto efekt:


Podobne wpisy

0 komentarze