Książkowy Tag, tym razem zostałam nominowana :)

by - środa, kwietnia 27, 2016



Kochani, zostałam nominowana przez Książki Lubię do małego Taga. Ucieszyłam się, bo pytania jakie zadała mi koleżanka-blogerka są bardzo ciekawe :)





1. Jaka książkę wysłałabyś przyszłym pokoleniom w kapsule czasu?

Na pewno byłaby to jakaś książka o holocauście. Być może „Medaliony” lub”Byłem numerem…”. Uważam, że nie powinniśmy zapominać o tej części historii. To trudny temat, ale może pamięć o nim ochroni przyszłe pokolenia przed stworzeniem podobnego piekła.

2. Który bohater literacki najbardziej Ciebie przypomina? W jaki sposób?

Mimo, że w swoim życiu przeczytałam setki książek, nigdy nie miałam wrażenia, że jestem do kogoś podobna. Pewnie jakieś małe cechy charakteru odnalazłabym w kilku osobach, ale z nikim nie utożsamiam się na tyle, by to tutaj napisać…

3. Czy lubisz poezję? Wiersze którego poety czytasz najchętniej?

Nie jestem wielką fanką poezji, ale mam ogromną słabość do wierszy Wisławy Szymborskiej. Mają w sobie coś magicznego. Uważam, że to królowa metafor i czarnego humoru. Poza tym, jej wiersze chyba nigdy nie stracą na aktualności.

4. Czy posiadasz jakiś talent? W jaki sposób go rozwijasz?

Hmmmmm… najtrudniejsze pytanie! Nie sądzę bym miała jakiś niesamowity talent do czegokolwiek. Mam kilka małych. A wśród nich: całkiem dobrą głowę do nauki języków, łatwość pisania. Najbardziej żałuję, że Bozia nie obdarowała mnie zdolnościami plastycznymi.

5. Czy jest coś, co dziwi Cię w dzisiejszym świecie? Co to takiego?
Oczywiście jest mnóstwo takich rzeczy! Ale chyba najbardziej dziwi mnie ludzka głupota. Jak wchodzę na FB i widzę, że ktoś co godzinę wstawia swoje selfie obrobione w Photoshopie, jak wylewa swoje prywatne sprawy na forum lub zalewa mnie zaproszeniami do jakiś głupich gier, to wtedy wspominam słowa Einsteina „Tyl­ko dwie rzeczy są nies­kończo­ne: wszechświat oraz ludzka głupo­ta, choć nie jes­tem pe­wien co do tej pierwszej”


6. Czy łatwo się wzruszasz? Co, lub kto, potrafi wycisnąć z Ciebie łzy?

Wzruszam się bardzo łatwo. Najczęściej wzruszają mnie ludzkie nieszczęścia: przede wszystkim te które dotykają bezbronnych czyli dzieci i osób starszych. Ogólnie płaczę prawie na każdej „Sprawie dla reportera” i nałogowo wysyłam pomagające smsy do nich.


7. Co robisz, aby poprawić sobie humor?

Dla mnie najlepszym sposobem na poprawę humoru są dwie rzeczy: zakupy w lumpeksie (szczególnie jeśli znajdę jakąś perełkę) oraz łażenie po księgarni (nawet jeśli wcale nic nie kupię, co zdarza się rzadko)

8. Czy jest coś, czego chciałabyś się nauczyć? Co to jest?

Jest mnóstwo takich rzeczy. Bardzo chciałabym nauczyć się hiszpańskiego, języka migowego, szycia i robienia na drutach. To chyba takie moje TOP4 J

9. Czy masz w sobie duszę hazardzisty?

Absolutnie nie, jestem bardzo ostrożna w życiu. U mnie każda decyzja musi być dokładnie przemyślana!

10. Gdybyś miała wyjechać w daleką podróż, za czym, lub za kim, najbardziej byś tęskniła?

Zdecydowanie za moimi córeczkami! Mimo, że czasami dają w kość, ciężko wyobrazić mi sobie długą rozłąkę.

11. Czy zrobiłaś ostatnio jakiś dobry uczynek? Pochwal się nim!

Nie wiem co to znaczy ostatnio…. W ostatnim czasie nie mam czasu na robienie dobrych rzeczy dla innych, ponieważ mam sporo na głowie (w tym półroczną Miśkę). Ale może uznamy za dobry uczynek przygotowanie mężowi na uczelnie babeczek, mimo, że wcale nie prosił!

Bardzo dziękuje za nominację i teraz to ja nominuje kolejne osoby:





Oto moje pytania dla Was:

1.Jaki bohater książkowy jest dla Ciebie najbardziej intrygujący i dlaczego?
2.Co sądzisz o ebookach? Czy czytasz je?
3. Gdyby doba miałaby 25 godzin co zrobiłabyś/zrobiłbyś z dodatkową godziną?
4.Jakie jest Twoje ulubione miejsce do czytania? Opisz je w kilku zdaniach.
5. Jaka książka najbardziej Cię zszokowała i dlaczego?
6. Kto Cie najbardziej inspiruje? I w jaki sposób?
7. W co lubiłeś/lubiłaś bawić się jako dziecko?
8. Kto zaszczepił w Tobie miłość do książek?
9.Jaki jest Twój ulubiony cytat/motto?
10. Jak widzisz swoje życie za 5 lat?

 

Podobne wpisy

4 komentarze